Amanda

One life, many ways

- 18 september

Publicerad 2011-09-18 15:54:27 i Allmänt,

Gör vad som helst för att slippa sitta och läsa om massa politiska partier just nu så kan passa på att skriva några rader.

Gårdagskvällen var trevlig och det är lätt till skratt med familjen M! :) Dom har även lite roliga historier att berätta, och så har Claes. Igår drog han någon om när han träffade apor i Rwanda när han var där för några år sedan. Han gör det inlevelsefullt med så man skrattar gott. 

Det bjöds på tacogratäng, men jag som är en känslig tjej fick göra en egen utan tomater i och ta med mig :) Det gick snabbt att slänga i hop så det var inga problem. Efterrätten var höjdpunkten! Bär med smält vit choklad över och glass! Det är så det vattnas i munnen bara jag tänker på den. :)

Vid halv tolv åkte vi hemåt för att se så alla barnen levde, och det gjorde dom ;) Dock hade en stackare blivit hämtad , för hans mamma, aka generalskan, hade inte förstått att det skulle vara "FF" ;) Haha!
Några skulle sova över så somnade inte före två, då mamma skällde till på dom att dom skulle vara tysta. Och ni som känner min mamma, vet att hon kan skälla ;) hihi.

Idag väckte herr Winston mig vid kvart över åtta. Då ville han gå upp till Agnes och hennes kompisar, men jag tog med honom ut i stället :) Efter frukosten åkte jag och mamma till marknaden för att handla blommor. Den danske mannen och hans fru kommer nämligen på middag ikväll, så då ville vi ha lite färska blommor till det! Jag bakade även en smulpaj som efterrätt, så hoppas den smakar bra ikväll. 
Det braiga med denna middag är man får dricka champagne och vin en söndag, det är väl inte så dumt ;)

Nu får jag väl dyka ner i politikens värld och ideologier igen! 

Ha en trevlig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela