Amanda

One life, many ways

- 16 september

Publicerad 2011-09-16 23:08:06 i Allmänt,

Goder afton i småstugorna!
Hoppas ni njuter av fredagkvällen och att ni stängt av era väckarklockor inför helgen :)
Själv har jag bäddat ner mig och spelar Wordfeud innan John Blund hälsar på! Man är ju helt fast när man väl börjat. Har än så länge inte förlorat en endaste gång!!!! 

Fredag idag alltså. Även om ni struntar i vad jag gjort så skriver jag det iallafall (mer för att jag själv ska komma ihåg det)

Morgonen började med franskalektion. Åh, det låter som man är liten igen när man säger lektion, hihi! Anyway så är lektionerna ganska roliga. Man går dit och kommer inte ihåg ett smack från veckan innan (vi har till och med läxa till idag), vilket resluterar i att man sitter som ett frågetecken.. Efter en timma är man med liiiite på vad hon babblar om och sen går man därifrån helt full av franska ord upp och ner, hit och dit.. Och nu kommer jag inte ihåg ett smack igen! Bra va? haha 15 euro får att se ut som ett frågetecken en gång i veckan, det är inte illa!
Efter franskan åkte vi, jag och mamma, och handlade lite fönödenheter så vi klarar helgen! Inte så att vi skulle svälta för vi har ju som sagt 3 kilo choklad hemma. Lillasyster ska ha filmkväll här imorgon så vi handlade även lite till dom. Vi andra blev bortbjudna till famlijen M som tur va! Det är väldigt roligt att umgås med dom :)
När kylskåpet var full(are) så tog lite snabblunch och sen fram med dammtrasan! En timme och tre trötta skapelser var vi klara och då dog vi lite i soffan jag och mamma. Lillebror gömde sig på rummet och Winston han lade sig i en annan soffa. Han tycker vi är väldigt jobbiga när vi far runt i hela huset eftersom han inte kan vila då.. Sen att han skäller och gormar på morgnarna/nätterna/kvällarna, det är lixom lugnt... Dagens hundar ;)

På eftermiddagen pratade jag först med Malin och sedan ,ed Sandra! Det var skönt att prata av sig lite och även höra senaste nytt ;) Nu har jag lite att snoka i igen , tack  för det! hihi.
När jag och Sandra lagt på hoppade jag i träningskläderna och iväg till ännu ett härligt Body pump-pass! Man är gött svettig efteråt kan jag meddela, men guuuuuud så skönt det är, och roligt :D 
Middagen ikväll bestod av hemmagjord pizza, smarrigt värre. Sedan dog vi i soffan framför Robinson och en skål ......... cholkad!

Dags att stänga ner här, imorgon ringer tyvärr klockan här. Jag och mamma ska, om vädret tillåter, ut och promenera eller springa imorgon bitti! 

Sov sött

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela