Amanda

One life, many ways

- 14 september

Publicerad 2011-09-14 17:10:41 i Vardag,

Tre veckor har gått sedan jag och lillebror kom med planet till Belgien, TRE VECKOR!!!
Vad händer med tiden, den bara försvinner ju?! 
Det där med att fånga varje ögonblick och njuta av varje sekund kan jag glömma, jag hinner ju inte ens med i tidens fart med tankarna.. jösses mössa.

men so far so good så att säga. Får ta en mer utförlig utvärdering när jag hinner :)
Min projektgrupp med PMet är snart helt klara. Vi ska endast skriva ett sammandrag och så får jag analysera min del lite mer detaljerat såg jag, men som jag skrivit innan så är jag inte av den analyserande rasen så får ordbajsa lite :)

Dagen såhär långt har gått av bara farten (konstigt va? ;) )
Kollade på den där föreläsningen som jag skrev att jag skulle gjort igår, men då hamnade jag i strykhögen istället. Hur det gick till vet jag inte.. Föreläsningen var i alla fall 2 timmar och i soffan är det väldigt lätt att man blir trött och tankarna hamnar lite överallt. Sen finns det en lekfull hund i huset med som KRÄVER uppmärksamhet :) Men tog mig i alla fulla fall igenom det och antecknade så pennan brann/glödde!!

Vid ett hämtade jag och mamma 'den danske mannen', Sven för en lunch på stallet "The Drags". Sven är en hästfarbror och det är hans häst lillasyster rider :) Han pratar, danska, finlandssvenska, franska, engelska och tyska och så kanske lite norska. Han är nämligen gift med en norska. Lunchen kommer det bild på senare, så håller er lite ovetandes så länge ;) Men gott var det!
Dock var jag heeeelt slut efter den långa lunchen (2,5 timme) för jag var tvungen att koncentrera mig så mycket för att fatta vad Sven sa! Jag har förstått att han reser mycket, gillar hästsporter, ridutflykter och hästpolo i Argentina, ska till Madagaskar nästa fredag och så lite till som jag inte orkar skriva.. Han gillar nämligen att prata också. Visste ni att karusell (på något språk) betyder kadrilj? Inte det.. nä inte jag heller förrän idag ;)

Nu ska vi iväg och träna om ca en timme :) Blir nog en sväng på löpbandet och mage/rygg på vibrationsplattan (Dom har en sån här med Malin :D). 
Lägger upp bild på maten ikväll!!

Hej svejs

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-09-15 08:43:49

va duktigt att stryka :) ååh så bra att dom har en sån. då kan du ju VILA ;) hahah

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela