Amanda

One life, many ways

- 12 september

Publicerad 2011-09-12 17:51:07 i Allmänt,

Hå hå håååå vad tiden gåååår! Snart är jag pensionär ;) Hihi

Ska vi börja med lördag kväll? JAAA det gör vi !!

Kvällen började hos Linda, hon flyttade ner förra lördagen och jobbar på au-pair. För att gör det lätt för mig så kan jag nämna att alla fem tjejer var au-pairer, bara jag som var utböling ;)
Hos Linda drack vi, körde fuck-the-dealer (?) och sjöng. Kan också nämna att den som vart här i Belgien längst hade vart här i tre veckor.. så inga var ju sådär jättetajta med varann. Men efter den här kvällen så är vi nästan bästa vänner ;) haha!



Linda, Linnea, Sara, Amanda,
Mika, Amanda (jag)

Vid tio tog vi tåget in till Bryssel, vilket tog cirkus 30 min. Det blev mkt stoj och stim i vagnen och vi hann även springa igenom hela tåget efter en fräsch toalett. Vi hittade dock ingen men nöden har ingen lag heter det så det va bara hålla andan! Mika fick även ringa sin mamma i Sverige så hon kunde ge oss ett telefonnummer till någon vi skulle möta i Bryssel (vi var ju (o)smarta nog att inte ta det hemma hos Linda). Slutstationen för tåget visade sig ligga långt från Grand Plaaze (?) där vi skulle möta upp ett par stycken, men som tur va var det ett par svenska tjejer med på tåget från Waterloo som skulle åt samma håll så vi haka på dom :) Kan även nämna att ord som mens och mycket annat ej rumsrent nämndes på stationen i Waterloo för inte tänker man på att någon fattar vad det betyder... ;)

Aja, väl framme gick vi och letade efter ett uteställe där man kan dansa! Om vi hittade ngt? Nej, vi kom inte så långt. Vi hamnade på någon bargata och där gick folk kors&tvärs, in och ut från det ena stället till det andra. Det resluterade till slut i att jag och Linda hade tappat bort alla när vi stod och pratade med några nissar. På något vänster följde vi med dom till ett ställe där man skulle kunna dansa (det var ju det vi ville). Det visade sig vara ett stort misstag. Vi köpte varsin drink som såg god ut med smakade ENBART tequila, sen sprang vi ifrån dom. :) Det blev mycket springa och försöka komma undan en massa belgare och andra nissar, för dom är väldigt sociala här! 

Grand Plaaz(e) by night

Vi tog oss så småningom tillbaka till Grand Plaaze och försökte få tag på dom andra. Visade sig att dom också var lite utspridda. Vi hittade inte ens tillbaka till bargatan så vi fick vänta där en jävla tag innan dom andra kom :P Men under tiden gick ju runt lite och letade, dock inte längre än att vi hittade tillbaka till mötesplatsen ;)
Vid halv tre kanske så var vi samlad trupp minus Mika, men henne hittade vi också efter en stund! Då var vi rätt trötta på folk och Bryssel så vi skulle ringa taxi. INGET av de numren vi hade svarade (vet inte om dom hade stängt växeln men..) och vi blev helt knäckta! Grejen var att vi hade gått bort lite från allt stoj så enda tanken var ju hur sjutton ska vi ta oss hem... Men bara 50 m från där vi stod åkte det taxibilar helt vilt :) Så det löste sig det med! Precis innan vi ska sätta oss i taxin så frågar Mika om jag har hennes plånbok.. hade nämligen den i min väska. MEN den låg inte där!! Åh det är sjukt vilket dåligt samvete jag har :( Någon har alltså snott den under kvällen utan att jag märkt det..Som tur va hade hon inte kortet i, men mycket annat så hoppas det löst sig på något sätt.
Vi var hemma vid 4 på natten och jag somnade med en baguette i handen, haha! Riktigt rolig kväll om man ska sammanfatta det och jag mådde skit söndag förmiddag.. Men efter att baguetten var uppe igen så mådde jag bättre ;)

Nu ska jag äta innan träningen!

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela