Amanda

One life, many ways

- 11 september

Publicerad 2011-09-11 19:54:20 i Allmänt,

Innan jag börjar mala på om mitt liv vill jag skänka en tanke till terrorns offer. Idag är det 10 år sedan 9/11. Herregud vad tiden går fort. Det kommer alltid vara en dag vi minns, en dag i rädsla och sorg.





Känns inte så motiverande att skriva ett inlägg om min helg när man tänker på vad som hänt och håller på att hända runtom i världen. Män, kvinnor och barn svälter i Afrika på grund av torka och här klagar vi på att det regnar alldeles för mycket. Människor flyr för sina liv från krig och misär och vi klagar på att vi har fel färg på väggarna och stökigt hemma... Konstraster i livet, ännu en gång. 
Sen kan man inte gå runt och tänka på det 24/7, absolut inte! Men vi ska vara lite mer tacksamma tror jag. Inte ha så bråttom med allt och framförallt inte oroa sig och grubbla på småsaker. Sånt löser ju sig ialla fall!

Nu kan vi ta delar av min helg och så tar vi lite sen. När man inte bloggar på en dag så har man ju massor att ta i kapp!


Del av shoppingen i torsdags



Ring med eiffeltornet och fjäderörhängen!
Tunikan och ponchon får ni se en annan dag

Alltså ibland undrar jag vart mina hjärnceller sitter för inte f-n är det i huvudet! Satt precis och skrev om i torsdags. vilket jag redan har gjort EN gång!! åhh, så störande.. För såååååå kul är det inte att skriva :(

Aja, skit i torsdagen nu eftersom ni redan vet vad jag gjorde.
Fredag, shoot: Franskalektion, gick hyfsat bra faktiskt! Men fortfarande det där med överflödiga bokstäver hitochdit och utal som är f-cking omöjliga. Men det finns ju värre saker har vi sett! Efter det åkte vi och storhandlade. 1,5 h senare och mycket pengar fatttigare var vi klara och klockan hade hunnit bli närmare 12 och magen kurrade. Hem, in med alla varor där dom ska vara och laga lunch. SEN, efter maten... Då dog alla i sofforna. Vi (mamma, lillasyster, lillebror och jag) satt och pratade om allt mellan himmel och jord i jaa säkert ca 2 timmar! Så skönt att slippa alla måsten som städa, plocka, plugga.. U name it! Riktig kvalitetstid om ni frågar mig :)



Färdigblandad och klar!
Fortfarande lite ovant att man kan köpa allt i mataffären. men billigare än hemma är det :)

Klockan 6 var det Body pump, och denna gång var det Body pump :) Lillebror fick också testa på detta eftersom hans gympolare var sjuk. Han ord efteråt var ungefär "Aldrig mer". Så det passade inte honom, men hey det kan inte passa alla..
Kvällen betod av mat, mys i soffan och Robinson typ..


Lördag: Jag tar nog bara halva lördagen för annars har jag att skriva kan jag meddela!

Familjen, alla utom lillasyster och Winston, gjorde sig redo för en dag i Brugge/Brügge. ÅH så jag blev kär i den staden! :) Så himlans mysig miljö. Dock var det turister och folk överallt men inte ens det sänkte humöret. Vi gick runt där och strosade i 4,5 h innan vi begav oss hemåt igen. Även här blev det lite shopping! Det låg affärer precis överallt! Helt underbart :) Jag handlade loss inne på Zara och kom hem med en kjol, en top och en stickad kofta!



Vi hoppas att betydelsen inte är densamma som i Sverige ;)

Bilder på det kommer men inte idag. Mamma hittade lite inne på H&M och Claes köpte sig ett par jeans inne på Tommy Hilfiger. Det är synd att det ska vara så dyrt inne i vissa butiker för jösses vad man hittar mycket fint.. Nästa gång (eller någon gång) jag åker dit ska jag råna någon, en rik, innan så jag kan släppa loss ordentligt inne i butikerna :D (Om ni nu inte vill att jag ska råna en oskyldig männsika så kan ni gärna skänka en slant eller 25 ;) )




Vi åt på en jättemysig restaurang vid torget och där fanns det mycket roligt folk att titta på :)


Brugge/Brügge ligger ca 1,5 h bilfärd hemifrån så på vägen dit och hem hade vi en lek : 'gissa vem' . En av oss skulle tänka på en person, riktig eller inte, tecknad eller otecknad, människa eller djur... Det enda man fick fråga var ja -och nejfrågor. Det blev allt från Ture Sventon till Toker till Ior. Det var inte lätt alla gånger ;)



1,5 h bilfärd kan vara lite långtråkigt, men man roar sig bäst man kan!

Jag och lillebror blev medbjudna på en utekväll i Bryssel! Han var lite trött efter en heldag i Brugge, men jag stressade in i duschen och iväg igen. Men det blir ett annat inlägg, haha. Jösses vilken kväll/natt!

Nu ska jag in i skolvärlden igen!
Hej svejs

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-09-11 22:54:17

I like u alot knasboll där! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela