Amanda

One life, many ways

- 4 oktober / kanelbullens dag

Publicerad 2011-10-04 18:10:42 i Allmänt,

Tänk att kanelbullen fått en helt egen dag! Jag tror det är meningen att man ska äta kanelbullar hela dagen, men det hade blivit lite enformigt..

Well well, har ju inte skrivit på ett litet tag och det mina kära vänner beror på att tiden går så fruktansvärt mycket fortare här! Jag börjar undra om dom ha snabbspolning på dygnet.. mmm, tål att tänkas på ;)

Hemtentan kändes inte alls bra! Jag och mamma fastnade på första frågan i 1,5 timme, bara det säger ju allt. Efter åtta timmar och en väldigt träsmak i rumpan så skickade jag i alla fall in den, det får lixom bära eller brista.

Helgen har flygit iväg med en väldigt fart och jag har hunnit med shopping i både Bryssel och Lueven!! :) På vägen hem från Bryssel missade vi tåget, även fast vi satt på perrongen (Ja, sånt händer nog bara mig). Men hem kom vi!



Skorna inköpta i Bryssel och plånboken i Lueven

Det har varit kanonväder hela helgen med sol och över 25 grader varmt! Huuur skönt som helst :)
I söndags på eftermiddagen var vi bjudna hem till familjen M. Mamma och fru M lagade sushi och även jag kom in på ett hörn där. 
Jag har bara ätit det en gång tidigare när jag jobbade i Göteborg, och då gillade jag det inte... Så jag var lite skeptisk till att äta det igen. Men åååh så gott det var!! Dock hade jag i liiite mkt wasabi när jag gjorde sushin så det var lite i starkaste laget, men näsan fick sig en genomkörare ;) haha!


Asiatiska plättar & sushi!
Bordet var fint dukat och självklart skulle vi äta med pinnar, jag förstår varför asiater är så smala..

Middagen var god och alltid lika trevlig! Till desert fick vi marinerade? bananer, hallon och glass :)




Idag har vi haft fru M här halva dagen :) Jag och hon tog och till gymmet vid halv 11 där jag ställde mig på springbandet och hon gick på housewife-pass! Mamma är förkyld, Claes har vart och jag har börjat få ont i halsen..
När vi kom hem så höll mamma på och bakade bullar, dagen till ära! :) Efter lite lunch och fika så klippte jag fru M så hon är nu fin till fredag, då hon, herr M, mamma och Claes ska på bal/middag inne i Bryssel! 

På tal om housewives.. Malin sa att Desperate Housewives börjar i Sverige ikväll! Vet att det går här med, men vet inte när eller på vilken kanal, så får nog kika på kanal5play imorgon och hålla tummarna för att det inte kostar ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela