Amanda

One life, many ways

- 17 oktober

Publicerad 2011-10-17 00:18:44 i Allmänt,

Jaha och vad gör jag vaken nu?!

Har försökt sova i en timma men icke sa nicke.. Är det fullmåne ute? Orkar inte kika.
Medan jag ändå är vaken så kan jag väl fortsätta grubbla över livet och framtiden. Tydligen måste man ha något mål men jag vet inte, jag har klarat mig rätt bra med min 'det-löser-sig'-inställning än så länge så kör nog på den ett tag till! Än behöver jag väl inte bli 'vuxen' heller?
Det där begreppet är också intressant; vuxen. När är man det? Vid 18 år, 20 år, 25 år? Jag vet inte men jag betraktar inte mig själv som den än iaf ;) vuxen innebär en massa ansvar om framtiden och jobb och blahablaha... Nää, lev i nuet i stället och njut! Tänker du en negativ tanke så måste du tänka tre positiva som 'straff'.

Nu får jag nog leta reda på John blund!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-10-17 18:50:43

Jag tycker du är vuxen, du går till ditt jobb, du betalar dina räkningar, du ansvarar och står för dina handlingar. Jag tycker du är vuxen att vara uxen innebär inte att man blir tråkigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela