Amanda

One life, many ways

- vardag

Publicerad 2011-11-23 21:39:02 i Vardag,

Jag och mamma var i en jättemysig inredningsbutik i eftermiddags. Eller inredningsbutik kanske är att ta i, men mycket skoj hade dom. Bland annat fina tavlor, skrivbord, lampor, hyllor och julpynt i mängder! Medan jag gick hylla upp och hylla ner så sprang mamma igenom allt på 2 röda. Jag fastnade bland tavlorna och såg nog en julklapp eller två där! Vi kom hem med en löpare(duk) i silver, det var vad mamma hittade :)

Idag har jag och mamma haft akademiskt samtal med en av våra lärare, och självklart 40 st andra från kursen! Lillebror var inte med eftersom han hoppat av. Han kände att statsvetenskap inte var något för honom, och vem kan klandra honom ;) Jag vet fortfarande knappt vad det är..
I alla fulla fall så under presentationen av oss själva säger en tjej att hon bor i Bryssel. När vi sagt att vi med bodde i Belgien så mejlade hon oss och frågade om vi ville ses och/eller studera tillsammans. Jag och mamma har letat som tokingar efter ett ställe att plugga på, så vi kommer ur huset, så vi var inte sena med att tacka ja! Så imorgon ska vi in till henne och försöka börja skriva våra analysuppsatser! Ska bli riktigt roligt!

Jag har börjat strukturera upp veckorna för att få ett hum om vad som ska göras osv. (Bra att komma på det efter halva kursen) Funkar faktiskt bra! Förut blev det lite läst ur en bok och lite ur en annan, utan att jag visste vad jag skulle läsa eller till vilken föreläsning. Nu har jag skrivit upp allt på ett A4, snyggt och prydligt. Tänk vad lite ordning och reda gör ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela