Amanda

One life, many ways

- 14 november

Publicerad 2011-11-14 22:11:16 i Vardag,

Vilken rolig måndag jag haft!

Började med seminarium på förmiddagen. Det höll visserligen på i 3 timmar, men allt var så intressant så tiden bara flög iväg. Strax efter det så kom en rörmokare eller något liknande och fixade varmvattnet. Så nu äääntligen kan vi duscha hemma igen och slippa duscharna på gymmet! mmmmmmmmmm :)

Efter lunch kom Mika och fika, haha vilken ordvits ;)! Hon kom tillbaks från Sverige igår och hon, lixom jag, tyckte det var skönt att vara tillbaka. Vi planerade lite om Paris i början av december, kollade på hotell och lite sånt. Blir nog en oförglömlig resa med tanke på att det är vi två som ska åka! Då kan ALLT hända

På eftermiddagen åkte jag och mamma till banken för att försöka förstå varför inte gymmet drar pengar för mitt och lillebrors träningskort. På gymmet säger dom att vi ska gå till banken och få något nummer, och banken säger att vi har skrivit rätt nummer. Det slutade med att vi åkte till gymmet och betalade det på plats för denna månaden och hoppas att det dras nästa istället!

Väl hemma hade jag lovat att städa badrummen. Sagt och gjort och när jag ändå var igång så dammsög jag hela huset, förutom lillasysters rum. Det var svettigt och vilken tiiiiiiiid det tog. Men nu är det rent ett tag, det vill säga tills Winston varit ute och gräsat ner sig lite för att sedan skaka av det inne. Tur att han är söt! ;)
Nu ikväll var jag på gymmet och tränade med herr M. Sonen M och lillebror lyser fortfarande med sin frånvaro.  När herr M föreslog att vi skulle köra en extra biceps-övning frågade jag honom rakt ut om han gillade att plåga folk. Och han svararade rakt ut ja. Det är tufft att träna med en gammal militär ;)
Jag var lite trött där ett tag men en Superwoman ger inte upp så lätt så jag kom igenom hela passet med livet i behåll, och även känslan av att det är roligt att träna!

Nu har jag landat i sängen och ska läsa lite om den svenska politiken innan John Blund hälsar på, han måste vara stammis här ;)

Sov sött mina kära

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-11-15 21:52:09

Bra den där M! Kör hårt amanda, när man är trött har man minst 50% kvar vet du! För mig går träningen hur bra som helst, kör med två svarta på varje sida nu på skivsången stolt! Känner d att det blir framsteg för dig? Puss älskade vän!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela