Amanda

One life, many ways

- 12 november

Publicerad 2011-11-12 16:57:06 i Allmänt,

Jag älskar hösten här! Sitter i sängen och kollar ut över träden och himlen och det infinner sig ett lugn över hela mig. Är det detta som kallas harmonisk? Underbar känsla är det i alla fall, vad det än kallas.

Igår var det helgdag och lillayster var ledig. Inte jag och mamma dock, för i Sverige hade man inte ledigt! Och inte är man ledig på helger heller när man är student ;) 
Det man "firade" var att 1.a världskriget slutade detta datum (tror vi). Dom gillar att vara lediga härnere, och det gillar jag med!
Medan lillasyster var i  stallet igår så passade jag och mamma på att gå en promenix i skogen med herr Winston! Massa löv låg det i spåret, vilket inte Winston gillade, men det gjorde jag. Det är något speciellt med höst och löv, jag blir som barn på nytt och vill sparka runt i alla lövhögar. Kanske skulle ta och hoppa lite i högarna Claes har gjort i trädgården ;)
När lillasyster var klar så åkte vi till familjen M så att hon kunde duscha och vi fick lite fika med :)
På kvällen hämtade mamma upp Claes på flygplatsen, han har varit i Italien i veckan och jobbat. Efter det åt vi mat och hade myskväll framför Robinson.
Imorse vaknade jag av herr Winston som sprang runt i trädgården och skällde på spöken eller något annat som inte finns. Ska nu ge mig på uppdrag "få tyst på Winston", vilket innebär att spruta vatten på honom varje gång han skäller. Han blev rätt paff första gången, men sen var han tyst! Det var bara att gå upp, dricka kaffe och sedan iväg till gymmet! Vi har ju fortfarande inget varmvatten så vi får duscha där och det är lika bra att träna lite med! Blev ben&rumpträning idag och lite kondition. Är fortfarande helt slut efter i torsdags. 

Ikväll är vi bjudna till familjen M på middag! Innan dess ska jag hitta något att ha på mig och hjälpa mamma med att locka håret. Ska snart ta tag i det, men först ska jag kika ut genom fönstret igen och bara njuuuuta! Gör det ni med

Hoppas ni får en trevlig lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela