Amanda

One life, many ways

- 10 november

Publicerad 2011-11-10 21:59:08 i Tankar,

God kväll kära vänner (och fiender om jag nu har några)!

Sorry för dålig uppdatering det senaste men har njutit av livet och umgåtts med med nära och kära. 
Var som sagt "hemma" i Sverige en vecka och hälsade på! Nu i efterhand så kommer jag knappt ihåg vad jag gjort, tiden gick så vansinnigt snabbt så allt bara rullade på. Men det var så himlans roligt att träffa "alla" igen. Hann kanske inte med varenda en, men det är snart jul! ;)

Känner mig en aning schizofren när jag vart "hemma" (Sverige). Jag saknar alla så himla mycket, men jag trivs ju superbra här med?! Vad att göra? Vem vet, kanske hamnar jag i Frankrike, USA eller varför inte England. Time will tell

Vet ni att man kan vända sina negativa tankar hur lätt som helst till att bli positiva? Det roliga är att jag kan göra detta varje dag, med precis allt. MEN ibland känner jag inte för det. Ibland vill jag bara vara såååå negativ att himlen nästan ramlar ner. Varför är det så? Om man nu har möjligheten att må bra och känna sig lycklig, varför vill man ibland då må dåligt? Är det för att vi är vana vid att man inte kan må bra hela tiden? Ingen kanske mår bra heeela tiden men man behöver inte göra det värre.. Hur tänker ni?

Well well nog om det! Ikväll är jag i alla fall superwoman och förhoppningsvis även imorgon. Anledningen stavas träning! Jag gjorde till och med min personliga tränare, herr M, förvånad och nog lite stolt ikväll när jag klarade målet att göra 10 armhävningar (alltså sånadär riktiga på fötterna och jobbiga ni vet) på rad. Jag gjorde till och med 10x2 och sedan 5 till. Det är roligt att träna när man märker resultat! Ser gör jag inte, men känner det gör jag :)
Detta kommer jag leva på länge

Annars har det inte hänt så mycket mer. Vi har inget varmvatten, varit borta en vecka nu. Diskmaskinen fungerar, elementen lagade dom idag. Så får vi bara varmvatten snart så är det tipptopp igen ska ni se! 

Nu ska superwoman läsa lite mer politikblablabla innan hon somnar. 

Hej svejs!

Kommentarer

Postat av: havregrynet #2

Publicerad 2011-11-14 15:35:03

man måste alltid ha något att klaga på, precis så vi är uppbyggda ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela