Amanda

One life, many ways

-

Publicerad 2011-11-15 22:33:18 i Tankar,

Kollade precis på Efter tio från i måndags. Det handlade om cancer, och om att unga vuxna som får cancer hamnar lite mellan stolarna. Dem tillhör inte barn och inte heller tillhör dem miljön där äldre behandlas. Med i programmet var 2 st som har startat ungcancer, en av det har även haft cancer och är nu frisk. Det dom gör är att stötta och hjälpa unga med cancer och även deras vänner och famlij kan få stöttning genom samtal. 
Man kan bli stödmedlem för endast 250 :-/år. gå in på www.ungcancer.se och läs mer. 
Cancer är ett väldigt känsligt ämne och att våga prata om det är nog väldigt viktigt, för att ta bort just laddningen i ordet. Många överlever faktiskt cancer, även om det ofta förknippas med död. Som sagt, in och läs!



Från cancer till lite personliga tankar
Känns inte så jätterelevant med tanke på det jag precis skrev, men alla har vi något vi måste ventilera

Fick en känsla av stolthet idag! Den bara flög på mig helt utan förvarning. Jag är så stolt över att jag inte är småsint eller inte kan unna andra lycka och välgång. Visst, jag kanske inte är bäst på att säga det till dem, men jag missunnar ingen deras drömmar eller mål. Sen är jag glad att jag flyttat. Jag älskar mina vänner men staden är inte riktigt stor nog och svenskar i allmänhet är ju tråkigare än en mulen höstdag! Jösses, när jag flyttar "hem" igen så ska jag vara mer belgisk/fransk. 
Jag läste i amelia i förrgår att livet egentligen är ganska lätt, men att våra tankar och känslor gör allt mycket jobbigare. Och visst stämmer det? I alla fall för oss västerlänningar. I Afrika eller andra krigsdrabbade/svältdrabbade/katastrofdrabbade områden är det inte så, men utifrån vårt liv så är det nog ganska lätt att leva. Mycket sitter i psyket och allt är inte så jobbigt som vi målar upp det att det är eller ska vara. 

Mer självkänsla åt folket!
Det tror jag gör livet lättare

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-11-17 13:29:26

Så sant! Det heter ju den svenska avundsjukan! Varför är man avundsjuk, det finns ju inget vissa bara kan göra. Är man avundsjuk på att någon flyttar, gör detsamma. Man måste tillåta folk vara lyckliga, antar att det är personer som är olyckliga som inte tål att andra inte är det! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela