Amanda

One life, many ways

- 1 december

Publicerad 2011-12-01 21:50:33 i Allmänt,

Välkommen efterlängtade december!


Det har alltid, ända sedan man varit liten,  varit lite speciellt med 1 december. Julkalendern börjar, nedräkning till att tomten ska komma, luciasånger ska övas in, det ska finnas snö så att man kan åka pulka.. osv. 
Nu när man är stor behöver man inte öva luciasånger och åka pulka (även fast det sistnämnda är väldigt roligt). 
Varje år kollar jag på första avsnittet av julkalendern för att se om det är bra eller dåligt. Sedan bestämmer jag mig för om jag ska följa det eller inte. I år verkar det faktiskt vara en riktigt bra! Förra året var ju sådär, Hotell gyllene knorren, den följde jag lite halvt men i år sitter jag förhoppningsvis bänkad framför TVn varje morgon kl 7.15!
Tomten och julkalendern blir man aldrig förgammal för, och skulle man nu bli det så får man väl skaffa barn så man har något att skylla på ;)

Någon snö ser vi inte till, men här nere är jag glad för det. Hörde att förra årets "snökaos" lett till 600 km kö på Ringen runt Bryssel.. Det har jag ingen döende längtan efter att få uppleva. ;)

Idag fick jag ta på mig den osynliga frisör-rocken igen och jobba lite! En herrklippning och sling&klipp för fru M :) Till och med här kan man få ihop en kundkrets och det är jag inte ledsen för. Bra pengar är det med, speciellt när man är fattig student ;) 

Kommentarer

Postat av: Joakim

Publicerad 2011-12-02 17:01:04

Klipper du mej när du kommer hem till sevdala vid jul

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela