Amanda

One life, many ways

- Skolstart

Publicerad 2011-08-29 21:09:28 i Allmänt,

Hela den här dagen har varit lite av en dimma. Jag har inte riktigt vaknat till idag.. Kan bero på föreläsningen vi såg imorse.

Föreläsningen var 2 timmar lång och förinspelad. Jag och mamma satte oss tillrätta i soffan för att kunna se den på TVn. Mycket skönare än att stirra på en dataskärm :) Tyvärr var det nog lite förskönt för mamma somnade i 'del 2' och jag hade stoooora problem att fokusera på vad hon pratade om. Ska jag vara ärlig så får jag nog se på den igen för inte ens mina anteckningar jag gjorde under tiden förstår jag mig på!
Dagen har gått åt till att läsa i boken som ska vara utläst till på torsdag.. Har plöjt igenom 70 sidor så bara 200 kvar nu ;) Jag har inte somnat i den än men tror inte det ska till mycket för att jag ska göra det strax... Så roligt är det med vetenskapligt tänkade förstår ni. Den kunskap jag hade innan tappade jag nog bort någonstans mellan meningarna som innehåller orden 'rättfärdigande' och 'trosföreställning'. Mycket konstiga ord är det också.
När lillasyster kom hem från skolan så skjutsade vi henne till stallet och jag och mamma tog en joggingrunda i skogen! Idag kändes det helt underbart skönt att springa!!! Andningen och tempot gick hand-i-hand och inte mycket till håll hade jag heller :) Underbart helt enkelt! Enda kruxet var att vi höll på att springa vilse, men mamma hade igång Runkeeper så vi kunde lista ut hur vi skulle komma ut den stora skogen :) Sammanlagt blev det väl en 5 km..
Nu får jag dyka tillbaka i det vetenskapliga tänkandet! Imorgon är det en ny föreläsning om liberalismen :)
Sov sött mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela