Amanda

One life, many ways

- 30 augusti

Publicerad 2011-08-30 09:04:33 i Allmänt,

God morgon! Sovit gott?

Inatt var det folksamling på parkeringen utanför oss. Här har dom fortfarande sommarlov men tydligen är det väldigt populärt att hänga utanför skolan på nätterna.. Men jag vaknade bara till och somnade om efter 10 min igen :) Värre var det för lillebror, han fick gå ner och lägga sig på soffan. Han ligger fortfarande och sover nu men får nog snart in och hoppa på honom! hihi.
Om en timme så ligger andra föreläsningen ute och innan jag kollar på den får jag hinka i mig kaffe eller något annat energigivande om jag ska kunna lyssna med mina parabolöron! Ska försöka läsa lite i boken också. NU har jag kommit till det kapitlet som vi ska läsa mer ingående så jag måste börja förstå också.
Ikväll ska jag ha Skype-dejt med Sandra! :D Det händer tydligen väldigt mycket 'hemma' nu när jag flyttat.. Men det är bra att jag har vänner som gillar skvaller så att jag får ta del av det på håll. Jag känner att jag har gjort min del som folk kan skratta åt i sommar iaf :) Men det bjuder jag på! Man måste ju få leva lite, right?
Det värsta med flytten är att jag känner att jag missar så mycket! Jag är skitdålig på att bestämma saker för väljer jag det ena så missar jag det andra, vilket kanske var roligare.. Varför har jag inte en klon för?! Eller varför kan man inte vara med rent mentalt på ett ställe? Det hade varit något! Jag ska nog lista ut något ska ni se. Mig blir ni inte av med! mohahaha.
Klart att det värsta av det värsta är ju att jag saknar alla nära och kära därhemma. Men det känns inte riktigt som jag flyttat till ett annat land.. Hemma pratar vi svenska, kollar på svensk TV (viasat play, tv3play... U name it), yada yada yada.. Tur att jag inte flyttade helt själv, då hade jag blivit tokig(are) ;)
Nu ropar boken!!
Vi hörs ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela