Amanda

One life, many ways

- 28 augusti

Publicerad 2011-08-28 14:37:19 i Allmänt,

Igårkväll hade vi som sagt familjen 'M' här på middag. Det var jättetrevligt och det blev mycket skratt :)
Har tyvärr inga bilder för kameran stod i hallen men det gjorde inte vi ;).
Kvällen gick fort och klockan hann bli tolv innan gästerna körde hemåt, då var jag så trött så jag såg dubbelt! Mamma och fru M bestämde att vi skulle gå en morgonpromenad kl. 8 idag men när mamma väckte mig kände jag att sängen var mycket skönare att stanna i! Gick inte upp förrän dom kom hem strax innan 9. :)
Fru M stannade på frukost och det hade vi inget emot!
Claes och lillebror åkte till Mons tidigt imorse. Där var det loppmarknad med saker från sånna som jobbat inom NATO och skulle flytta hem nu. Då säljer dom det dom inte vill ha med sig. Lillebror och Claes kom hem med en tavla och herr M hade fyndat en gräsklippare för 100 euro!
Idag har vi varit inne och strögat runt bland butikerna i Waterloo! Jag skulle köpa mig en almanacka och hittade en :) Sen gick vi på jakt efter torrschampo för mitt tog slut lägligt tills jag flyttade hit.. Men det hittade vi också!
Egentligen har alla butiker stängt på söndagar men det var något ståhej denna helgen så det var stånd och loppmarknader på gatorna. Jättemysigt :)
På söndagar får man inte heller klippa gräset eller hänga ut tvätten.. Det stör brevduvorna (Hur många dom nu är vet jag inte..) ;)
Nu ska jag vila lite för har sagt till lillasyster att jag kanske ska med till stallet idag! Fast jag får nog ta tillbaka det för jag har sån träningsvärk i ben och armar efter i fredags så jag kan knappt röra mig. Det ser nog lite roligt ut men kan säga er att det gör ont som skam ! haha
Ni får lite bilder så länge :)
Jag fick i uppgift att köra salladen igår.


Mamma, lillebror och Claes är redo för en tur i Waterloo!





Vi såg en apa!


Dagens 'fynd' :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela