Amanda

One life, many ways

- 25 augusti

Publicerad 2011-08-25 16:06:23 i Allmänt,

Imorse kom mamma med Winston in klockan 7 och sa att det va dags att gå upp. Eftersom att vi hade bestämt att vi skulle gå en morgonpromenad så var det bara stiga upp och på med promenadkläderna! Det var inget fel med det, det regnade inte och var lagom varmt :)
En morgonpigg Winston



En inte lika morgonpigg Amanda..

Efter promenixen var det frukost; äggröra, bacon, kaffe och en macka :) smarrigt! Då hade jag även väckt lillebror, som låtsades sova i en minut innan han gjorde ett ryck! (Min tanke var 'hur hårt sover han egentligen?!')
Jag och mamma skulle införskaffa oss hörlurar med mikrofon i som vi måste ha till våra studier. Lillebror har redan ett par så han behövde inte köpa några. Vi bestämde att vi skulle åka till MediaMarkt idag istället för att ta det i samband med IKEA imorgon (vilket var plan A). Klockan 10 rullade vi ut från gården och mot butiken. Den såg ut ungefär som den i Kalmar, förutom att här var allt på franska och när du betalade så visste du inte hur mycket du betalade. Det lär jag mig nog så småningom det med!
Detta införskaffade jag mig! Ett par billiga hörlurar med mikrofon och en 'kylplatta' till min dator. Den ska överleva hela året tänkte jag (datorn alltså)


Väl hemma fixade jag Skype, så nu har jag det med. Jag och lillebror testade även så att mikrofonen och hörlurarna funkade genom att prata med varandra via skype och det gjorde det! Han hittade även han ett par nya fräscha hörlurar och hans fungerade också :)
Mamma och Claes skulle ut och golfa vid tolv så vi vinkade av dom och lagade lite pasta till oss och sedan fick vi stränga order av mamma att kolla på en informationsföreläsning angående kursen vi ska läsa. Efter många om och men satte jag och lillebror oss för att kolla vad detta var för spännande föreläsning.. Efter 8 min hade vi hunnit skratta 25 ggr åt lärarens språk så vi fick ge upp. Men nu har jag kollat på den iaf! :)
Väldigt intressant måste jag säga... NOT! men lärorikt ;)

Nu hoppas jag på att våra kära golfare kommer hem snart. Det börjar kurra i magen...
Men medans jag väntar så ska jag retas lite med min lillasyster som kom hem från skolan nyss!
Ska försöka få iordning en finare design ikväll när mamma och Claes är på föräldramöte.
Hej så länge!



Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-08-25 19:09:19

Du verkar ha det hur bra som helst, hoppas de går bra med skolan! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela