Amanda

One life, many ways

- 24 augusti

Publicerad 2011-08-24 22:47:45 i Allmänt,

...Och så kom dagen alla väntat på, jag har skaffat en blogg!
Ha gärna lite överseende med att den kommer se ut som hejkomochhjälpmig ett tag innan jag kommer inte i det. Men huvudsaken är att ni får följa med mig i Waterloo, inte sant? :)




Idag tog jag och min lillebror flyget mot äventyren! Eller ja, iaf till Belgien och till vår fina mamma + Claes, Lillasyster och Winston/Lilla lillebror med päls! Pälsbollen kan vi återkomma till om en stund...




Morgonen började med att jag inte alls ville gå ur soffan (och det var inte för att den var bekväm, herregud, utan för att jag var trött som en gnu!) Kl. 06.20 tog jag mig upp i vilket fall, och eftersom farfar hade bestämt att vi skulle åka kl. 07.30 så var det full fart hela morgonen. Jag skulle ju duscha, sminka mig, packa klart osv.. Men det gick och jag hann även checka in på planet så vi slapp det sen! Lillebror hade varit upp sen kl. 05.30 så han hade hunnit med det också.. Det var även lite kaos med handbagaget eftersom jag hade en dataväska också och det var en liten fågel som viskade i mitt öra att man bara fick ha med sig en väska som handbagage. Så Amanda tar det säkra före det osäkra och får organisera om allt! Jag hann med det också :)


Jaja, iväg kom vi iaf typ kl. 07.30 och alla var glada och nöjda. Jag var dock lite hungrig för frukost hann jag inte med..
Innan vi skulle till Landvetter skulle vi hämta en jacka som lillebror hade glömt hos en kompis i Gbg, så vi tog ett strög i Majorna med, och vet ni? Vi hann det med!

Väl på flygplatsen tog vi en frukost/fika efter att ha checkat in bagaget. Att inte det blev övervikt tackar jag högre makter för! Jag orkade definitivt INTE bära den många meter..
Efter snabbfika/frukost sa vi hej då till underbara farmor och farfar som körde oss ner! TACK!


Flygresan är inte så intressant, jag sov till och från och åt choklad :)
När vi kommit fram och av planet så kommer man in på en flygplats stor som Lidköpings innerstad (TYP) Det var mycket gå upp och ner och hit och dit innan vi kom till bagageutlämningen.. Och tappar du bort den skylten är du rätt lost!






Utanför i ankomsthallen stod mamma och Classe och väntade snällt :) sen bar det av hem och dumpa väskorna innan vi åkte till Q (deras MAX) och tog en hamburgare.





Nu kommer vi tillbaka till pälsbollen Winston, hundarnas knäppis. Efter maten skulle vi in och handla i en matbutik.. Jag erbjöd mig att stanna ute med Winston för han fick inte följa med in. Vi går runt på parkeringen och jag försöker hålla mig till lite gräs och buskar (bättre att han märker revir på det är på bilarna). I alla fulla fall så tycker han om att 'sorka' (rulla runt och vara allmänt knäpp på marken). Detta tycker han är en bra idé att göra i något som inte luktar varken rosor eller hallon. Jag trodde det bara va jord, med tanke på buskarna, men när jag såg att det satt fast och stank om honom så gick det upp en ljus att så inte var fallet. Jag fick duscha honom hemma och sen sa dom att jag inte fick vakta honom mer :) Det var nog både på gott och ont! hihi

Resten av dagen tar jag imorgon, klockan tickar och det är morgonpromenad på schemat!

Sov så sött och hoppas vi hörs igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela